A boldogság legyen a Te mindennapi valóságod!

A Hogyan valósítsam meg…? kérdésre találhatsz válaszokat.

Figyeld meg folyamatosan és alaposan magad, a környezeted, a világot!

Egy fiatal lány teker egy bevásárlókosaras biciklivel egy vidéki, füves mező mellett, fából ácsolt karám van az út szélén. Minden rendben, viszont a lány fején virtuális valóság sisak van, VR sisak, így az abban látható képeket nézi, a környezetét folyamatosan egy virtuális valóságon át tudja csak megfigyelni.

Figyelem

A legtöbb ember a saját gondolataiba merülve megy az utcán, fogalma sincs hol van. Felépült egy ház a szomszédban, új bolt nyitott a sarkon, átfestették a kaput, de szinte észre sem veszi. Ha sikereket szeretnél elérni, ahhoz pontosan tudnod kell, hogy hol vagy most, milyen helyzetben! Tehát körbe kell nézned a világban. A világból jönnek az impulzusok, és a világra akarok befolyást gyakorolni, ehhez pedig megfigyelés kell. Eleinte persze a nagyobb dolgok fognak feltűnni, aztán ahogy belejössz, egyre több részlet tűnik fel és kiderül, hogy milyen mozgalmas tud lenni ugyanaz az utca, ahol minden nap sétálsz. Különösen akkor szembeötlő, hogy a legtöbb ember csak testben van jelen az utcán, de lélekben és szellemben teljesen máshol járna, amikor Te jelen vagy és figyelsz, akkor fogod megtapasztalni, hogy miről van szó.

Jelenlét, mint a most hatalma

A jelenben történnek a dolgok, a jelenben lenni koncentrált, értő figyelemmel azt jelenti, hogy a gondolataid megzabolázod és egyszerűen a jelenre irányítod. Minél több benyomást, ingert igyekszel megfigyelni. Érezd a környezeted! Arra koncentrálj, amit éppen csinálsz! Legyél ott fejben is! Eckhart Tolle egy jeles és ismert képviselője ennek a hozzáállásnak a Most hatalma című művével, aminek pontosan ennyi a lényege: gondolatban is minél jobban legyél ott, ahol vagy és amit csinálsz! Ablakpucolás közben lehetőleg minél inkább az ablakpucolásra kell koncentrálni, nem arra hogy a nagyinak milyen ajándékot vegyek, a kineziológiai tapaszomat felveszem, bejelentkezem a fodrászhoz stb. Persze elkalandozik az ember, ez emberi tulajdonság, nekem sem sikerül pár másodpercnél tovább csak az ablakpucolásra figyelnem, hanem csak azt veszem észre, hogy már az ötödik gondolat jutott eszembe és teljesen elkalandoztam.

Ha csak az ablakpucolásra igyekszel koncentrálni, akkor annak egy sor előnye van: sokkal gyorsabban telik az idő, kisebb valószínűséggel történnek balesetek, sérülések, és rájössz, hogy rengeteg jó dolog van az ablakpucolásban, amit eddig észre sem vettél!

Melyik jelenlét meditáció legjobb?

Ha becsukod a szemed és leülsz egy nyugodt, csendes szobában, szerinem 3 másodperc alatt eszedbe jut valami és percek múlva azt veszed észre, hogy fogalmad sincs mióta kalandoznak a gondolataid és közben mennyi minden eszedbe jutott. Másik esetben simán elalszol…

Nekem az a fajta „meditáció” vált be, amikor valamilyen egyszerű, monoton fizikai tevékenységet végzek, pl. takarítás, edzés, séta. Ezzel munkát adok az elmémnek, az egómnak, amivel lefoglalja magát, mivel valamit tevékenykednie kell, nem bír nyugton maradni. Ha nincs konkrét feladata az elmének, akkor önjáróan kitalál magának valamit és ilyenkor gyártja a sületlenségeket, de akkor már inkább irányítottan kapjon elfoglaltságot.

Ha igyekszel koncentrálni a figyelmed a csapongó gondolatok helyett, ahhoz hasonló a helyzet, mint a villanykörte által kibocsátott szórt fény és lézer által létrehozott koncentrált fény közötti különbség. A koncentrált figyelem az alap, ezt folyamatosan kell csinálni. Nem annyira nehéz és körülményes, mint elsőre tűnik, mert csak megfigyelni kell a világot, önmagad. Ha már elkezded, onnantól kezdve igaz milyen könnyű?

Milyen más előnyöket fog még adni Neked?

Tudom, figyelmet, energiát követel és macerásnak tűnik. De ez egy nagyon komoly személyiségformáló gyakorlat! A helyzetekben sokkal gyorsabban feltalálod magad, gyorsabban átlátod a dolgokat, a reflexeid is felgyorsulnak. Olyan változásokon fogsz keresztülmenni csak ezzel az egy módszerrel, hogy bőven megéri a befektetett energiát. Miután megtapasztaltad az előnyeit, egy idő után egyébként a véreddé válik, nem is kell rá figyelned, a lényed természetes része lesz.

Hányszor fordult már elő veled, hogy voltál egy helyzetben, és már utólag csaptál a homlokodra: később jutott eszedbe a frappáns megoldás, ami ott az adott szituációban jól jött volna?

A dolgok a jelenben történnek, ha figyelsz és a helyzetben, a szituációban vagy minden porcikáddal, akkor a megoldások is abban a pillanatban eszedbe jutnak és ott rögtön jól tudsz reagálni! Egyre kevesebb olyan lesz, hogy utólag jutnak eszedben az ötletek, hogy mit is kellett volna csinálod korábban az éles helyzetben. Persze teljesen valószínűleg nem fognak megszűnni, mert azért mindegyik helyzet más, és senki sem képes az előbukkanó helyzeteket mindig jól kezelni. Nekem is előfordul a mai napig, hogy egyes helyzetekre utólag jutnak eszembe sokkal jobb megoldások. Itt van a lényeg, hogy sokkal jobb megoldások jönnek majd, mint korábban és ezeket legközelebb fel tudod használni helyzetben.

Nap visszanézése

A jelenlét növelésének kiegészítő módszere a nap visszanézése. Este érdemes rászánnod pár percet, hogy átgondolod mi történt veled aznap. Minél részletesebben, és minél több mindent jó ha fel tudsz idézni. Az előnye a gyakorlatnak, hogy a lényeges és fontos eseményeket jobban meg fogod tudni különböztetni a lényegtelenektől. Utólag kiderülhetnek, hogy aminek nem tulajdonítottál nagy jelentőséget napközben, végül fontos eseménnyé változott.

Érdemes leírni naplóhoz hasonló módon, hogy mik történtek veled, mert később elfelejtődnek és így kirajzolódik egy íve az eseményeknek. Sokat segít a helyzetek utólagos elemzésében, feldolgozásban is, ha leírod őket rendszeresen.

Amit fontos megjegyezni még, hogy előfordulhat, hogy túl aprólékosan megfigyeled és pepecselsz a lényegtelen részletekkel is vagy a másik véglet ha úgy érzed semmi érdemleges nem történt és nem tudsz felidézni eseményeket, e között a két véglet, ezek között kellene megtalálni az egyensúlyt. Mindenki életében vannak fontos események! Ezzel a módszerrel egyre több fontos eseményt veszel észre, mert sokkal tisztábban látod a napi eseményeket, gyorsabban feldolgozod őket, így egyre több minden történik az életedben, ami segít Téged az utadon.

Önmagad megfigyelése

Magadat is figyeld alaposan! Megtalálod a benned levő néma megfigyelőt, aki megfigyeli az érzéseit, a gondolatait és a cselekedeteit.